lördag 24 maj 2008

Dag 61

Kan nog inte poängtera nog hur olika jag känner mig på olika tider på dygnet.
Klockan är halv 12, det är lördag och maken är på fotbollsmatch.
Jag har redan gått två varv i elljusspåret, ca 7000 steg. Har klippt nästan hela gräsmattan, det fattas bara en liten bit där barnen satt och fikade. Det har tagit mig lite drygt 1 ½ timma. Räknade om detta till steg och kom upp i 11000 steg lite drygt. Så 18 000 steg innan klockan slagit 12 tycker jag är hyfsat. Men min "camelpack" på ryggen har jag fått i mig relativt bra med vatten också. Men jag måste väl dricka lite extra idag på grund av min motion. Men 3 "camelpack" borde räcka, då har jag druckit 6 liter.

Så jag har fått massor gjort, bara ingen sömnad och inget på mitt examensarbete. Dottern har en kompis här, en tjej jag inte känner så väl och som jag ofta ser ute på byn cyklande. Gillar det inte riktigt, R är bara 6 år och jag anser inte att hon ska flänga runt på byn hur som helst. Litar inte på att den nya kompisen har koll, hon är ju bara 7. Så jag sa att lekplatsen var ok, den ligger längre ner på gatan, men man vet aldrig vad deras små hjärnor kan komma på. De skulle ta med sig lillebror dit sa jag. Känner mig orolig, men det är väl hönsmamman i mig som kickar in. Är inte van vid att kunna låta mina barn ge sig i väg på egen hand. Är väl dags att släppa taget lite, men det är svårt.

Jag skulle behöva sitta på mitt kontor i källaren och skriva resten av dagen men med barnen ute på vift känner jag inte att jag klarar det. Vi ska egentligen vara borta klockan 14 men jag tror att jag måste skicka mannen och barnen i förväg så att jag kan jobba lite. Tar jag egen bi så kan jag ju dessutom åka hem tidigare om jag får möjlighet.

Kollade just in en tabell med personliga mått som jag tog veckorna innan påsk. behövde dem för min slöjdutbildning. Om jag jämför med dagens mått har jag förlorat nästan lika mycket runt varje lår som jag gjort runt midjan. Hur sjukt är det? Men kul! =)

Inga kommentarer: