torsdag 8 maj 2008

Dag 45 fortfarande

Det har blivit kväll och jag har kommit hem från mitt styrelsemöte. Det bidde inget gymmande men jag promenerade till och från styrelsemötet, så jag har gått mina 12000 steg och lite till. Det är bra.

Jag har druckit 5 liter vatten, det är bra.

Deppade över att jag inte kan ta min sköna promenad i elljusspåret ensam i morgon som jag brukar göra på fredagar. Vår son drabbades av någon bacill i söndags, kräktes på kvällen. han har inte kräkts sedan dess men magen vill inte komma in i matchen. Alltså VAB i morgon. Men så slog det mig att jag kan köpa mera bensin till gräsklipparen och klippa färdigt gräsmattan som min make bara klippte hälften av i söndags eftersom just bensinen tog slut. Vid det här laget får jag nog klippa hela, jösses vad det växer! Men det blir en bra runda för stegräknaren. Kanske kan fixa lite i rabatterna också. Det är bra.

Gav mig katten på idag att jag i alla fall skulle dricka mina 5 liter om det så vore det sista jag gör. Och det har jag gjort.

I morgon ska jag fråga min pappa om jag kan köpa nya gåskor i butiken där han har företagskort. Ett par lite luftigare skor för mina promenader, mina gamla tjocka ecco har funkat i flera år nu, året om. Ett par lite tunnare vore jag väl värd???? Pleace!!!! =)

Det känns lite bättre nu. Men hu vilken tuff dag det har varit, att få lägga sig i sängen och titta på ett "Bones" avsnitt nu så kommer jag att sova gott sedan! =)

Nya tag, ny dag i morgon! Om jag är schizo? Tja vad tror ni? =)

Inga kommentarer: