söndag 4 maj 2008

Fortfarande dag 41

Hej igen.

Tack Marina för din kommentar. Jo Loka och Ramlösa och liknande har jag druckit emellanåt. De är nog helt ok, detta var en annan sort, den var inte kolsyrad och var smaksatt med fruktos. Om det betyder något eller ej vet jag inte. Men det visar sig säkert i morgon.

Upptäckte till min stora glädje att Vickenickan länkat till min blogg. Det var roligt!

Ja vissa dagar behöver man allt stöd man kan få. Det är så sant.

Vår son har fått någon bacill, han var trött i morse, har varit lite hängig under dagen, men inte så farligt. Jag hjälpte honom med maten på IKEA, han har ätit kex på hemvägen från Örebro, när vi kom hem var han på toa, han har nog inte gjort nr2 på hela helgen. Vi åkte i torsdags. Åt inget av kvällsmaten, gick på toa igen. Gick och lade sig, skrek efter en stund och hade kräkts. Inte lite heller. När jag kom tillbaka från min promenad gick jag in till honom för att kolla till honom. Då hade han kräkts igen, men min man hade inte märkt det. Han låg där helt apatisk och slö. Fick ta upp honom igen. Duscha honom en tredje gång i kväll. Nu är han inte lika varm längre, så jag hoppas att både han och vi får en lugn natt, det behöver han, vår lille kille. Han är min goding! 3½ år. Så go!

Nu måste jag dricka vatten så att jag får positivt resultat på vågen i morgon.

Nu när det kan bli fler som läser mina tankar kanske jag skulle fråga om råd angående den där tatueringen i alla fall. =)

3 kommentarer:

Vickenickan sa...

Gud vad du är duktig som klarat denna svåra husvagnsutmaning!! All cred till dig. Verkligen toppen bra gjort. GIRLPOWER :) Klart jag lagt din länk på min blogg. Tillsammans är vi starka. Vi hjälper varandra vi soppers. Tycker verkligen du ska tatuera dig. Vet inte om du läst hela min blogg men jag fick en belöningstatuering av mina syskon den 25e mars. Den var min fjärde tattoo. Gjorde min familjs namn med alviska bokstäver högt upp i nacken. Precis så det syns övanför tröjan. Jättenöjd vart jag. Problemet är bara att när man väl börjat tatuera sig då vill man bara ha mer och mer. Å större och större :) Oj vilken lång kommentar detta blev. Hur ska jag orka skriva min egen blogg nurå?? Mot nya mål!!

http://minus16kilo.bloggsite.se sa...

Tjena =)
Åhh vad mycket bättre det känns när man har lite Xtra-folk att prata med =)
Jag kastade verkligen in handduken dag 9 =( Jag var arg och ledsen på mig själv! Köpte en kanelbulle, choklad & en skinkmacka. Jag struntade fullkomligt i mina -3 kg, går jag upp 10 så whatever tyckte jag. HUR KAN MAN VARA SÅ BARNSLIG? Ett snesteg och man släpper allt? Näää!! Tack vare era kommentarer (jag inte kom mig för att läsa förrens idag 0=) ) ser jag ett nytt ljus i tunneln. Ligger efter 14 dagar (varav 8 ordentliga & sedan kaos!!) på -3 kg. Hade kanske varit det dubbla utan min dipp, men det känns heeelt okej. Nu kör jag så det ryker!
Känns i alla fall bra att veta att man inte är den enda som slåss mot dessa hjärnspöken, många verkar ha det sååå lätt! Men så finns det sånna som du & jag, som frestas. Känns lite bättre när man inte är själv ;)

Hoppas soppandet flyter på utan allt för svåra frestelser. Ketos is where we belong ;)
Kramis på dig!

Sockerberoende sa...

HEJ IGEN! jag har faktikst oxå satt upp som mål med tatuering. Det ska ajg göra då jag nått min målvikt åsså fyller jag 30 så det blir en liten present till mig själv. Har önskat mig present kort men får se om det kommer nåt... men annar kommer jag göra en men är i samma läga å vet inte vad... hade varit jul med barnens namn...