onsdag 14 maj 2008

Dag 51

Och vilken dag sen.......
Tur att det blivit kväll och man har hunnit lugna sig. Men det var ingen trevlig dag, vilka elever det finns. Nu kan det tyckas banalt men när man står mitt i det är känns det definitivt inte så. Jag var så arg att jag nästan lämnade klassrummet frestelsen att gå ut och slänga igen dörren så hårt jag orkade var enorm. Det enda som höll mig kvar var att det skulle innebära att de vunnit och DET tänkte jag verkligen inte bjuda på idag. Sörja skitungar!

Lektionen efter var bättre men full av uppkäftiga incidenter. Hade just visat en elev hur overlock symaskinen fungerar, hon fick en provlapp att sy på för att testa lite innan hon gick lös på sina joggingbyxor som vi just omsorgsfullt klippt ut. Men något gick fel, när hon ville ta ytterligare provlapp såg hon inte att det var "byxdelar" som låg bredvid henne och klippte helt sonika av en bit. Så där en ca 20 cm på längden på det ena byxbenet. Jaha.......... Så där har det fortsatt, plus att alla elever rusade ut för att se på paradorkestern framträdande på skolgården och sedan åkte hem. Vem fick städa i slöjdsalen?!?!?!?! Nämen det menar ni inte att ni gissade på mig?!!!!

Men jag fick lite plåster på såren när jag satte mig i bilen och åkt hem. Min far erbjöd mig att hämta ut ett par nya promenadskor i en butik, han skulle betala dem senare. Provade ut ett par som kändes bra men höll på att helt sätta mig på golvet när jag fick reda på priset. Men när jag ringde pappa för att tala om det så sa han bara att det var helt ok. Snacka om snällt. Så nu hoppas jag bara att mina knepiga fötter inte får skoskav av dess skor. Hör till de människor som kan få skoskav och gigantiska vattenblåsor av sömmen på min strumpa. =) Men jag gick med dem till gymmet förut och då kändes de helt ok. Måste testa dem på en långpromenad i helgen.

Dags att arbeta lite med uppsatsen, fick respons på den i dag och tro mig jag har att göra.=)
har förresten lagt in en bild på mig istället för nåldynan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har också haft en sådan där hemsk dag men vet du vad?!?! Vi är så jäkla duktiga som fortsätter att shaka trots dagens jobbigheter. Vad hade du gjort innan xv-tiden? Jag hade iaf helt klart tröstat mig med mat, godis eller bullar :-)

Vi är tuffa brudar som snart kommer i lyxförpackning *fniss*