fredag 9 maj 2008

Dag 46

Ja ha, då var det dags för storasyster. Lillebror började kräkas i söndags, magen har inte funkat sedan dess. I morse kl 4 kräktes storasyster och har sedan varit på toa säkert 10 ggr. Om de bara inte kräks så går de bra, i alla fall lite bättre. Men hur trist är det inte. Det blir en helg i isolering som gäller. Tur att vädret verkar bli bra då kan vi i alla fall vara ute.
Hade jag tagit på mig stegräknaren kl 4 så hade jag säkert haft dubbla steg mot nu. Men för att vara Ulle och fredag så är jag ganska med i matchen. Klockan har inte slagit 9 på morgonen och jag har ätit frukost, gett barnen frukost, diskat all disk och torkat av spisen och fläkten. Hoppas nu att jag kan hålla ångan uppe under resten av dagen, planen är att klippa gräset, vända landet, klippa rosor och under tiden fixa några tvättar i tvättstugan. Får väl återkomma med en rapport senare i kväll.

Inga kommentarer: