måndag 19 maj 2008

Dag 56

Sitter på jobbet och har lite lunchrast. Ligger en flaska vatten före mitt schema idag, det är positivt. Hoppas nu bara att jag klarar att hålla det resten av dagen. I dag ska jag på ett nybörjarpass i spinning. Det tar 40 min och jag kommer att behöva dricka mer än mina 5 liter idag. Men det kommer kanske inte bli några problem efter spinningen. Vad vet jag. Det är nog 5 år sedan jag var på spinning sist och jag kan inte påstå att det lockar, men om det är vad som krävs för att få snurr på vågen så ska jag köra spinning. Vill inte fortsätta på helfart soppor fram till jul heller.

Man blir ju tokglad över alla snälla kommentarer. Vickenickans sätt att uttrycka sina takar om mat kan ju få vem som helst att asgarva. SÅ tacksam!!

För den som inte läst Vickenickans kommentar från gårdagen så har det en viss sexuelanknytning. Och då kom jag att tänka på min mammas reaktion i går. Min gamla lärare från högstadiet är en person som de flesta i vårt lilla samhälle vet vem det är. Han är utöver sin lärartjänst också engagerad mycket i det politiska. Vår familj brukar ofta bada på fredagar och min man har berättat att min gamla lärare, som är mellan 60-65 och alltid solbränd har piersat båda bröstvårtorna. Svårt att missa det i bastun. Men sist hade det visat sig att det hade tillkommit en piersing, nämligen en i de nedre regionerna. När min man skulle berätta detta för min mamma i helgen så avbröt han historien redan vi de två piersade bröstvårtorna för då var mamma reda så generad att min käre make inte hade hjärta att avsluta historien! =)

För att återgå till soppor och annat så måste jag erkänna att jag faktiskt var ganska stolt över att ha klarat provet. Men jag var toksugen på chokladen som bjöds. Men jag tycker ändå att efterrätten var smart. Färska frukter med choklad är ju jätte bra. Man kan ju helt avstå chokladen om man vill, frukt är ju bara bra. En bra och god efterrätt, lätt ur mer än en synvinkel. Det är inte svårt att tärna frukt och att smälta choklad i mikron kan väl nästan vem som helst. Dessutom kan man som person lätt själv avgöra om man vill ta lite eller mycket choklad eller ingen.

Jag återkommer med rapport i kväll när jag kommit hem från mitt spinningpass! =)

Inga kommentarer: