lördag 10 maj 2008

Dag 47

Men hallå!
Jag har varit ute i trädgården hela dagen, grävt i landet, planterat, klippt hela gräsmattan och stegräknaren visar 22oo steg, klockan är kvart i sju och jag börjar känna mig färdig för idag. Ska jag behöva ge mig ut på en promenad också? 10 000 steg fram tills sängdags. Hua. Kommer att vara död i morgon.
Har bränt mig lite också inte så farligt men lite färg har det blivit. Nu måste jag dricka vatten.

Senare:
Klockan har dragit iväg och jag hur just kommit ut ur duschen. SÅ skönt att duscha efter en heldag ute.
En väninna ringde och frågade om vi skulle gå en promenad och det behövde jag verkligen om jag skulle ha en chans att komma upp i 12000 steg idag. Min stegräknare visade ju som sagt bara lite drygt 2000 steg efter en hel dag i trädgården. Trodde nog att den skulle visa på mera efter min gräsklippning. Men så var det inte. När jag och kompisen gått en runda var det fortfarande 2000 steg kvar till 12000 så jag fortsatte att gå en stund till efter att vi hade skiljts åt. Nu är jag nöjd. Kommer att sova SÅ gott i natt. Hoppas kunna ta en morgonpromenad i morgon. Det är väl snarare förmiddag när jag tar den men so what?!
Ska dricka lite mera vatten så är jag snart i fas. Synd att dricka så mycket vatten på kvällen bara. Då får jag alltid gå på toa på natten.

Sitter och känner mig irriterad över en fånig sak. När jag var i Örebro förra helgen så köpte jag ett par vita skor, var inte 100% nöjd men inte helt missnöjd heller. SÅ i torsdags hittade skorna!!! DE skorna, vill bara ha dem, de var så snygga och jag kan inte sluta tänka på dem. Men pengarna är slut och barnbidraget kommer inte ännu. SUCK! Jag vill verkligen ha dem!

Dags att mysa lite med mannen innan jag somnar!

2 kommentarer:

Vickenickan sa...

Så du kämpar vännen. Du har verkligen tagit denna utmaning på allvar. Gillar att läsa din blogg...väldigt underhållande. Hoppas barnen är piggare nu...kräka är inte kul.

Marie/Sockergrynet sa...

Trädgårdsarbete kan du också förvandla om i steg! Kika på följande sida får du se: http://www.stegraknare.se/omvandla.

Så jag tror du kom upp i massor av steg igår! :)

/Marie
http://www.sockergrynet.se/avvikt