måndag 12 maj 2008

Dag 49

Dagen har bara börjat, jag är hemma för vård av barn idag. Barnens magar börjar komma till rätta men jag vill att de ska vara bra innan de går till skola och dagis. Dagis brukar protestera högljutt om barnen är lösa i magen.

Har väl lite av en down period just nu. Vilket känns konstigt när jag kände mig ganska positiv i går förmiddag. Det är väl mens på gång, då brukar jag bli extra gråtmild och sentimental. Har faktiskt ont i magen idag så det är väl inte långt kvar. Hatar verkligen den här tiden på månaden.

Har ju gnällt lite över att jag inte tycker att det rör sig tillräckligt på vågen. 1,5 kg på 11 dagar tycker jag är långsamt. Då kommer det ju att ta 7 veckor till för mig att nå mitt mål. Då kan jag glömma midsommar och att äta pasta på husvagnssemestern.

Mailade min coach i morse och nu fick jag svar. Hon är duktig på att peppa och det känns lite bättre. Men jag tror mer och mer att det är hormonerna som har disco just nu.

Känner dessutom oro för min uppsats, ligger långt efter och detta är min sista chans, om jag inte klarar detta får jag inte ut min examen. Måste dessutom sy ett liv, en byxa och ett plagg i trikå tills den 28:de så jag ska till Universitetet igen. Har lite andra uppgifter också som måste göras innan dess. Jag är ju inte så bra på stress, när jag blir stressad får jag inget gjort och då blir jag mer stressad. Får försöka att släppa uppsatsen under dagen, får ta det i kväll med hjälp av min man. Och försöka fy något idag eller i alla fall göra någon av de övriga uppgifterna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har försökt lämna kommentarer förut, men har inte begripit mig på hur man gör i din blogg :P
Vad jobbigt att du har en svacka (det har jag med). Min mens satte ju igång på dag 2 så hormonerna leker berg-och-dalbana med mig nu.
Vi får peppa varandra nu så vi kommer ur de här j*vla skitsvackorna och tillbaka på banan for real igen. Du kommer klara målet till midsommar!

Marie/Sockergrynet sa...

Ja hormoner som har fullt fart kan ju få vem som helst ur balans. Kämpa på och häng i. Fokusera framåt och ta en dag i taget... Jag är helt säker på att du fixar det här!!!

Stor peppKRAM