fredag 9 maj 2008

uppdatering dag 46

Haha, klockan närmar sig två och jag har inte kommit ur pyjamasen ännu.
Så mycket för att klippa gräs. Storasyster går på toa minst 1 gång i halvtimman så det blir ett himla spring. Vågar inte åka iväg för att köpa bensin.
Mailade en shopping lista till maken så får han handla på hemvägen.
Gräsmattan är det ingen som klipper åt oss så det kan jag göra framåt eftermiddagen/kvällen.
Sysslolös har jag inte varit dock. Jag har som jag tidigare skrev diskat efter det tog jag tag i tvätten och är inne på tredje tvätten. Sedan tog jag tjuren vid hornen och började med något som jag tänkt göra länge. Möblera om i skåpen i köket. Nu köpte vi lite nytt porslin på IKEA när vi var i Örebro och det måste på något vis få plats. Så jag har röjt, kastat och stuvat om i mina skåp ända fram tills nu. Jag är inte klar men jag var tvungen att ta en paus.
Planen var att man skulle kunna ha en ren och tom köksbänk eller faktiskt två. Men det konstiga är att just nu ser bänkarna värre ut än innan jag började. Vad kan det bero på? =)

Dags för soppa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha! Det där känner jag igen! När jag ska städa så der det alltid 10 gånger värre ut...