tisdag 6 maj 2008

Dag 43

Oj, jag glömde helt av att skriva i går. Det kändes konstigt. Men å andra sidan var jag helt upptagen med att läsa på alla andras bloggar och försöka mig på att kommentera lite också. Hade ingen aning om att man var tvungen att regga sig för att lämna kommentar på min blogg. Sorry.
Nå ja, jag var på xtra träff i går kväll, men kände mig inte särskillt peppad av det. Det var första gången jag kände så. Flera har börjat trappa upp och i går pratades det om jämvikt. Det är nog bra men jag känner att jag har en bit dit och orkade inte helt ta in informationen. Jag kommer att behöva den igen om några veckor, eller snarare några månader.
Det låter lite krånglignt och det skrämmer mig nästan lite att börja äta. Upptrappning och halvfart och jämvikt, börjar mer och mer få känslan av att det som jag tycker är jobbigt nu bara är toppen på ett isberg.

Kan nog ana att jag är på väg in i min vanliga svacka, lite ägglossning, lite PMS osv. Kanske är det därför det inte händer så mycket på vågen just nu. JA jag vet att jag inte borde väga mig så ofta men jag kan verkligen inte låta bli.

Sitter på jobbet och skriver, har inga elever förrän om 40 minuter. Det är kallt på skolan i dag och jag fryser som en galning. Det ser uta att vara varmare ute än inne idag. Men går jag ut på rasten så vill jag väl aldrig gå in.

Måste leta fram min stegräknare idag. Ska försöka haka på Vickenickans utmaning. Den blir tuff. Jag har stegräknare i min telefon så jag hade den i jackan för ett tag sedan. Hade gått två promenader den dagen och lite annat, 17500 steg, det tror jag var rekord för mig. Men nu får vi sätta in siktet på nya rekord. Har förresten slagit ett rekord, skulle man kunna säga. Väger för första gången på drygt 10 år mindre än 80 kg. Det är inte fel. Men jag är inte framme ännu.

Usch vad jag känner mig håglös och tråkig idag. Vill bara att denna dagen ska vara över så att jag kan få gå en promenad. Veckan är full av aktiviteter så den kommer väl att gå snabbt.
Måndag: Xtra träff
Tisdag: Musikskolans avslutning
Onsdag: Damträff
Torsdag: Styrelsemöte
Fredag: ?
Lördag:?
Söndag:?

Damträffen tror jag att jag hoppar över. Jag har under sista året ordnat träffar en gång i månaden, modern variant av syjunta helt enkelt. Vi träffas och har fotbad, plantering av julgrupper, receptbytar kvällar, och idag är det en favorit i repris. Vi lagar mat tillsammans, det har varit grymt uppskattat. Men jag känner att det är lite jobbigt att stå och laga mat och sedan inte äta. Dessutomså måste jag bli klar med min uppsats.

Så vi får se hur mycket jag kommer att kunna gå denna veckan. Har ju dessutom missat att räkna steg i går och idag.

I eftermiddag har vi konferens, det brukar vi har på tisdagseftermiddagarna. Men idag ska hela gänget dra iväg till ett cafe och fika och ha konferens. KUL! NOT! Jag vill helst inte förlja med, men vi får se vad de andra säger. Jag bruakr ju alltid vara hungringare på eftermiddagarna så det kommer att bli terror på högnivå.

Nepp, nu fryser jag snart fingrarna av mig så jag får sluta skriva. Får väl se om jag skriver igen i kväll.

Vad kul det är att vi är så många som läser varandras bloggar nu.
Tänker på Byggare Bob, småbarnsförälder som jag är. "Kan vi fixat?" "Klart vi kan!" Något i den stilen i alla fall. Men i dag känner jag mig mer som "kranis" =)

3 kommentarer:

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hej Ulle, bara så att du vet så kan man välja under inställningar-kommentarer välja "samtliga" så kan vem som helst lämna en kommentar så man inte måste ha ett google-id!

Lycka till

Vickenickan sa...

Försöka med utmaningen??? Skulle inte tro det. DU SKA vara med...dina steg är inräknad i sträckan vi ska gå. Så nu får du inte dra dig ur. Vi börjar räkna i morgon. Gud vad skönt att du kommit under 80 kg. Grattis!! Snart är jag oxå där....Kan vi fixat?? Klart vi kan!! Jag vill va menta :)