söndag 25 maj 2008

Dag 62

Söndag och mors dag. Om några timmar ska vi åka och fira min mamma. Hon har bokat bord på en restaurang vid Vänerns strand, vädret verkar ju lovande trots lite blås. Och jag ska bara dricka vatten.

Levde som jag lär under gårdagen. Morgonpromenad ca 7000 steg, gräsklippning 80 minuter 11 750 steg, 2500 steg hemma under eftermiddagen. Summa drygt 21 000 steg. Rekord för mig tror jag. Jag drack dessutom mina 6 liter vatten och jag hade druckit dem en bra stund innan jag gick till sängs. Ändå bara 1 hg minus.
I dag sitter jag för stunden och vimsar, ska jag gå morgon promenad eller inte. Har varit väldigt aktiv denna veckan och vet att jag inte har möjlighet att vara lika aktiv den kommande veckan. Borde gå, men känner inte för det idag. Dagen kommer att försvinna snabbt nog ändå.

Veckan som kommer är hektisk som få. Måndag: jobba, göra läxor, sy, utflykt med dotterns klass och Xtraträff. Tisdag: jobba, göra läxor, sy och planera en temadag i skolan. Onsdag: jobbaoch direkt efter det resa till Linköping. Torsdag: Heldag Linköping, lektioner 8-19 sedan gemensam middag. Fredag: Heldag Linköping lektioner 8-17 sedan hemresa 3 timmar. Lördag: Klassfotboll och läxor, Söndag: Läxor. Veckan efter det är det finslipning på examensarbetet som gäller då måste det vara färdigt!

SÅ jag borde gå promenad. Men det är ju mors dag och jag har inte ens blivit uppvaktad. Min man hade inte hunnit hjälpa barnen med det! Suck! Nu måste jag dessutom städa undan chipsen och chokladen som står och luktar på bordet. Min man hade den stora gästvänligheten att bjuda hem vänner för att kolla på melodifestivalen i går kväll. Jag fick springa runt som en tok och försöka finna golven i våra barns rum så att det skulle gå att leka där. Dammsugaren är väl full vid det här laget så dammigt som det var överallt. Min man var förövrigt inte hemma lång stund i går. Fotboll mellan 10-13 sedan var han hemma och åt. Strax före kl 15 tog han med sig barnen till en träff som jag varit med att ordna men som jag inte kände att jag hade tid med, efter det åkte han till sin syster med barnen för att grilla, därefter till affären för att köpa gott till melodifestivalen och kom hem ca 5 minuter före våra gäster. Suck, jag somnade i soffan under rösträkningen.

Ska nog börja dricka vatten tidigt idag, känner att huvudvärken är på G. Nu vill jag snart nå mitt mål!

Inga kommentarer: