söndag 11 maj 2008

Dag 48

Söndag och jag tar det ganska lugnt. Har tillsammans med min man fixat färdigt i köket.
Har tillsammans med dottern gått igenom hennes garderob, det är ju omöjligt att veta vad som passar och inte. Samma med sonens garderob. Så nu har vi lagt undan det som inte passar i tre av fyra garderober. Mannen har vägt samma i all evighet så där behövs det inte provas, men skulle nog kunna plocka undan en hel del gamla kläder, men det gör jag en dag när han inte är med, han är för snål för att slänga! =)

Ja trots mitt slit i går så visade vågen 3 hg plus i dag, men jag tog det inte så hårt i dag. Jag drack förmodligen för lite, inte vet jag men efter en heldag i trädgården och en lååång promenad så vet jag inte varför. Jag var ju lite sur över att min stegräknare inte visade mer än 2000 steg men fick tipset av Marie att kolla upp det på den där hemsidan som ni tipsat om tidigare. Jag vet inte hur lång tid det tog att klippa hela gräsmattan men jag räknade på 1 timma och det blev 6600 steg, då har jag nog inte tagit till i överkant vad gäller tiden, men oj vad många steg. Det känns som om jag inte riktigt kan ta till mig att det skulle bli så många. Fuskar jag om jag räknar med dem? Då är jag uppe i närmare 20 000 steg i så fall. Jag tror delvis att felet är att min stegräknare inte börjar räkan förrän jag gått 5 eller mer steg. Gräset var så högt att jag fick ta några steg frammåt och några bakåt hela tiden. Fick köra gräsklipparen på samma sätt som man gör med barnvagnen när barnen var små och skulle sova. =)

Jag har mätt mig i dag i stället och det var positivt, det har försvunnit en hel del, men jag är inte nöjd ännu. Till min makes stora förtret så har det ju naturligtvis försvunnit ganska mycket från bystpartiet. Det gör egentligen inte så mycket för enligt mig så hade jag en hel del att ta utav, det är synd bara att de blir så slappa. Men om man står framför spegeln med båda armarna uppåtsträckta så ser de hyfsade ut! =)

Är på ganska gott humör idag. I alla fall ännu, det brukar ju bli lite surare miner framåt kvällen. Vet ännu inte om jag kommer att kunna jobba i morgon. Storasysters mage är ännu inte helt ok, men bra mycket bättre. Jag hatar verkligen måndagar så jag skulle GÄRNA vara hemma i morgon. Hon vill gärna gå eftersom det är simträning. Men som det såg ut tidigare i dag så bör hon nog vara hemma en dag till eller så. Lillebror har inte varit på toa för nummer 2 idag så när det gäller honom vet jag inte. Men han får ju inte gå när storasyster är hemma i alla fall.
Det är i alla fall bättre. Det är skönt.

Fick lite mer färg på skinnet igår än jag tänkt, det gör inte ont eller så men det är helt klart rött eller möjligen grisskärt! Riktigt snyggt. Jag ser framemot lite färg på kroppen, benen är fortfarande vita så de måste solas. Ska bli gott med lite brunare nyans i ansiktet också. Har mörka ringar under ögonen och ser lite smått sjuk ut, det syns tydligen mycket i ansiktet att jag gått ner i vikt. Det är i alla fall vad alla andra säger. Som vanligt kan jag inte se det själv. Det är väl konstigt. Jag märker det på våg, måttband, kläder och människors kommentarer, men jag ser det inte själv. Om två veckor är det dags att ta kort igen för tredje gången sedan jag började, då hoppas jag att jag kan se det. Men jag kan inte se det i spegeln, lite trist alltså.

Måste ut på en riktigt lång promenad i dag också, för ännu är jag inte i närheten av mina 12000 steg. Måste nog ta och väcka maken ur hans middagslur, går ju inte att sova bort dagen när det är så fint väder ute. Det räcker väl att vi måste sitta inne i kväll för att skriva på min uppsats. trist som katten men jag ligger så långt efter nu att det börjar bli panik. Måste sy kläder tills vecka 22 också, då är det dags för nästa besök på universitetet i Linköping på min distansutbildning.

Jobba på ett och två!!!! Jobba jobba joobba!

Inga kommentarer: